Our new CEO at OIM

December 2, 2021

Ann Kryhl, för närvarande vice VD, blir ny VD för OIM Sweden med start 1januari 2022.

OIM Sweden är ett av Sveriges ledande produktutvecklingsbolag med ett koncept som förenar teknik, innovation och människa. Nyligen fick bolaget utmärkelsen Gasellföretag 2021. Ann Kryhl har varit verksam i OIM som vice VD sedan april 2021. Hennes gedigna erfarenhet av affärsutveckling, strategi och HR-processer kommer att ta OIM till nästa nivå i sin tillväxtresa där fokus ligger på människa, teknik och innovation.

Nuvarande VD Peter Arndt, väljer att framöver fokusera på innovativ affärsutveckling i rollen som Partner på OIM i synergi med andra affärinriktade åtagande i behov av produktutvecklingskompetens.

"- Jag är oerhört stolt och tacksam över att fått förtroendet att få leda OIM mot fortsatt tillväxt. Det är ett bolag på frammarsch som har byggt en välfungerande organisation och rustat sig väl för framtiden. Tillsammans kommer vi att driva Sveriges produktutveckling för att göra skillnad för människor genom nyskapande innovation. Vår in-houseverksamhet tillsammans med konsulter på plats hos kunderna ger de mest framgångsrika projekten där man kan se och känna på resultatet.

Det är med spänning och stort engagemang som jag tar mig an min nya roll i bolaget. Med stöttning från Peter och de två huvudägarna känner jag mig trygg och ser fram emot utmaningen att leverera produktutveckling på riktigt, säger Ann Kryhl, vVD OIM."

”- Att ha insikten i att ta rätt beslut vid rätt tillfälle för att driva verksamheter framåt är viktigt ur ett entreprenöriellt perspektiv. Det känns helt rätt att lämna över stafettpinnen till en ny driven förmåga som Ann. En stor eloge till henne som hoppade på tåget och vågade ta ett första steg in i en vVD roll i ett expansivt bolag i ”gaselltakt”, det påvisar mod och entreprenörskap, något få faktiskt kan axla i tuffa tider. Nu när det dags för henne att ta sig an rollen som VD, är jag säker på att hon kommer att klara uppdraget med bravur, säger Peter Arndt, VD OIM.”

Kontakt:
Ann Kryhl, vice VD, 0733-200067, ann.kryhl@oimsweden.com
Sofie Magnoy, Marknadschef, 0766-261516, sofie.magnoy@oimsweden.com

OIM är ett av Sveriges mest innovativa produktutvecklingsbolag, med ettkoncept som förenar teknisk kompetens med människa, innovation ochaffärsmannaskap. OIM utvecklar produkter åt framgångsrika företag genom sinnyskapande syn på produktutveckling.

OIMs har ett heltäckande tjänsteutbud som innefattar produktutveckling,unika projekt- och affärsupplägg samt kapitalfinansiering för innovativautvecklingsidéer.

OIMs kunskap, innovationsdrivna arbetssätt och erfarenheter tillsammans gerde bästa förutsättningar att ta mest utmanande uppdragen och utveckla de bästalösningarna i varje givet projekt.

OIM in-house plants

Kontakt:
Ann Kryhl, vice VD, 0733-200067, ann.kryhl@oimsweden.com
Sofie Magnoy, Marknadschef, 0766-261516, sofie.magnoy@oimsweden.com

OIM doubled in size
OIM office panoramaOIM office windowOIM officeOIM electronics labOIM workshopOIM electronics labOIM workshopOIM workshop

Click on career to see open positions.

Can't find what you're looking for?

Don't hesitate to send us an open application!